Het leven van Martijje Lubbers (45) oet Raol dreit um muziek. De streektaol hef ok een aal grotere plek inneumen. Zie is zangeres, muziekdocent op de Pabo, bestuurslid van het Huus van de Taol en schref Drèentstaolig columns veur het tiedschrift Zinnig. Én zie hef de heufdrol in De Vlinderprinses te pakken.
“Jan Kruimink vreug mij veurig jaor of ik niet wat doen wol veur dit project. Dat leek mij wel mooi. Ik zul coaching doen gaon van ensembles en solisten, een paor nummers zingen en een bescheiden rol speulen”, vertelt Martijje. Maor het leup aans. “Opiens kwam de vraog of ik niet de dubbelrol van vlinderprinses en Harmke Baks speulen wol. Toen dacht ik: wauw! Het was altied mien dreum um in een musical te speulen. Dat was nog nooit gebeurd en nou komt e toch uut.”
Zangtechniek
Tenielervaring har zie al wal. “In 2022 he’k metdaon an een meertaolig sprookje en veul langer leden, vanof mien 18e, he’k vief jaor lang bij het Drents Wagenspel speuld. Dat waren altied kluchten in de streektaol, under regie van Rob van der Ree. Daor ken ik Jan ok van.”
De techniek die komt kieken bij het zingen mus ze toen zölf ok nog leren. “Ik was vaak hees. Wij speulden zunder verstarking en dan moej over de mèensen hen schreeuwen. Later, op het conservatorium in Grunning, he’k die techniek wel leerd. Toen wus ik da’k het aans doen mus a’k niet schor worden wol.”
Martijje beleeft hiel veul plezier an het rippeteren veur De Vlinderprinses. “Wat ik prachtig vin, as ik bijveurbeeld kiek naor het koor, is hoe mooi iederien het vindt um met an te doen. Iederien wil het geern goed doen. Dat is wal een verschil met de Pabo, waor niet iederien muziek een mooi vak vindt. Daor möt het, bij De Vlinderprinses döt iederien het vanuut liefhebberij. Mèensen staot der open veur um de techniek an te leren.”
Bevleugenheid
Ze nuumt zuchzölf een vakidioot. De liedteksten kende ze al gaow oet de kop. Met de tenielteksten hef ze in hoes hulp had. “Mien drei zeuns van 13, 11 en 7 wolden mij geern overheuren”, zegt ze lachend. “Wa’k zo mooi vin an dizze productie is de Drèentse humor van Harm die der in zit in combinatie met de schitterende muziek van Jan en de bevleugenheid en kwaliteit waor de hiele organisatie veur giet.”
As Martijje het lied ‘Mamme’ heuren lat tiendes de rippetities, kriegt hiel wat koorleden kippenvel en waterige ogen. Zölf hef zie dat geregeld bij het heuren van het ‘Lied van de dörsmesien’. “De eerste keren da’k het heurde tiedens rippetities he’k het niet dreugholden. Ik dacht: wat veroorzaakt dat nou? Het is die prachtige meerstemmigheid wee’k nou. Op een gegeven moment zingt de tenoren dan dat stukkie met ‘…op volle toeren’. Dat is vrij hoog veur heur, maor dat – in combinatie met de aandere stemmen – klinkt zo mooi!”
Verbaosd knien en aandere tips
Martijjes tip um te kieken as een verbaosd knien aj een hoge noot halen moet, wordt deur mienigien oetvoerd. Hef ze der misschien nog iene? “Ja, het is belangriek daj, ok in het koor, constant de aandacht derbij holdt: wanneer bin ik an de beurt en wat moe’k zingen? Het is gezellig vanzölf, maor het stuk wordt allent goed as iederien echt die concentratie hef, um de zangtechniek denkt en niet verslapt.”
Of ze markt dat heur begeleiding en tips as zangcoach effect hebt? ,,Jazeker. Vaak as ik denk dat iets nog niet zo goed klinkt, denk ik derover nao hoe het aans of beter kun. Tiedens het oefenen met een solist of een ensemble kunt wij dat met mekaor geliek uutproberen. Die wisselwarking is mooi.”
‘Net een bedrief’
Ze is ok arg enthousiast over de opzet van het theaterspektakel. “De mandieligheid, waor Gerrit Hegen het geregeld over hef, daj met zien allen op dizze manier zo’n veurstelling maakt, is zo mooi. Ik vin het een luxe um daor met an te kunnen doen. De organisatie is ja net een soort bedrief, zó goed op mekaor inspeuld.”
“Je ziet bij grotere muziek- of theaterprojecten in de regio geregeld dat der dielnimmers oet het westen invleugen wordt veur de grote rollen. Dat ik nou gewoon een heufdrol speulen mag, vin’k echt geweldig”, zeg ze met een briede lach.
Tekst: Annemiek Meijer
Fotografie: Henk Veenstra